Author |
Message |
carnogheel |
Posted: Thu 3:19, 01 Nov 2007 Post subject: |
|
Pomysl polega na tym, zeby do ActionRPG dodac elementy RTS. Zasady trzeba bedzie wymyslic tak, zeby z jednej strony RTS nie zdominowa³ gry, ale z drugiej strony pominiecie elementow RTSa powaznie utrudnialo gre. Mniej wiecej chodzilo mi o cos w stylu Diablo z widokiem TPP (Neverwinter Nights) z tym, ze miasto (w D1 Tristram) bylo tworzone i zarzadzane przez playera, tzn. podczas gry musialby dbac o zapewnienie miastu odpowiednich zasobow (food, rzemieslnicy, ochrona itp). Samo tworzenie budynkow mozemy nawet zostawic NPCom, ominie nas koniecznosc tworzenia interfejsu |
|
|
Marty |
Posted: Mon 22:53, 29 Oct 2007 Post subject: |
|
Moim zdaniem, bardziej RPG, mniej ( a nawet w ogóle RTS, bynajmniej w klasycznej formie). Trudności z stworzeniem dobrej ekonomii są nam niepotrzebne po prostu. Za to więcej ogólnie pojętego 'action'. Z resztą skoro ma to być PRO, to nie można zaniechać FPP i TPP. Problemy z szczegółowymi modelami można częściowo ominąć. Na tym to polega. Generalnie rzecz ujmując, hybryda jest wręcz wskazana ale RPG + TPP lub RPG + TPP. Oczywiście można by dodać jakieś inne elementy, ale kwestie ekonomii będą dość zawiłe i mało fascynujące, bardziej elementy przygodowe będą na miejscu. |
|
|
carnogheel |
Posted: Sun 15:29, 28 Oct 2007 Post subject: Hybryda RPG+RTS |
|
pros:
- randomowa mapa
- duze mozliwosci podrasowania gry przes ustalenie zasad
- praktycznie nieograniczony czas rozgrywki w trybie multiplayer
- jesli zostanie za duzo czasu mozna go poswiecic na dodawanie nowych potworow, questow, npc. Przy braku czasu mozna te rzeczy usuwac z planow
- dobrze nadaje sie do iteracji - po postawieniu podstawowego szkieletu (generator map, zasady RTS) mozna dodawac dowy stuff a gra bedzie w kazdej chwili gotowa do wypuszczenia wersji produkcyjnej
cons:
- czas poswiecamy na zlozenie dwoch gier
- monotonny environment
issues:
- problem z wymyslenie fabuly ktora pozwoli na ograniczenie czasu poswieconego na tworzenie siatek i animacji bohaterow i NPC
comment:
Z punktu widzenia czasu poswieconego na tworzenie grafiki/animacji/map gry RPG mozna podzielic na dwie kategorie: proste, w ktorych mapy generuja sie randomowo (Diablo) i totalnie-rzeznickie. Te drugie musimy z wiadomych powodow odrzucic. W pierwszej kategorii ciezko wymyslic cos innowacyjnego - jest labitynt, potwory i hektolitry posoki splywajace z miecza bohaterki.
Z drugiej strony oparte na podobnej zasadzie tworzenia terenu gry RTS takie jak Dungeon Keeper pozwalaja na bardzo swobodna manipulacje rozgrywka przez ustlanie odpowiednich zasad i w przeciwienstwie do gier RPG mozna w nie grac "do znudzenia" a w trybie multiplayer nawet jeszcze d³u¼ej
Moja propozycja:
Mozemy polaczyc te dwa gatunki - zrobic gre ktorej akcja bedzie toczyla sie w randomowym podziemiu, ewentualnie na bardzo ograniczonej powierzchni (w znaczeniu "na powietrzu") jak w Diablo 1. Do RPG dodamy elementy RTS - powiedzmy ze bohater posiada swoje miasto w ktorym cos produkuje korzystajac z zasobow i NPC znalezionych podczas typowej naparzanki ActionRPG. Niestety robimy wtedy wlasciwie dwie gry korzystajace ze wspolnego engine, ale efekt przy odpowiedniej oprawie moze byc calkiem cool |
|
|