www.luntacunt.fora.pl
Luntacunt project
www.luntacunt.fora.pl Forum Index
->
Genre
Post a reply
Username
Subject
Message body
Emoticons
View more Emoticons
Font colour:
Default
Dark Red
Red
Orange
Brown
Yellow
Green
Olive
Cyan
Blue
Dark Blue
Indigo
Violet
White
Black
Font size:
Tiny
Small
Normal
Large
Huge
Close Tags
Options
HTML is
OFF
BBCode
is
ON
Smilies are
ON
Disable BBCode in this post
Disable Smilies in this post
Confirmation code: *
All times are GMT + 2 Hours
Select a forum
Team
----------------
Rules
Announcements
Assignments
Forge
Legal / publishing
Tips & Tricks
Pub
Design
----------------
Genre
Technologie
Implementacja
----------------
Schedule
Snapshots
Topic review
Author
Message
carnogheel
Posted: Thu 3:19, 01 Nov 2007
Post subject:
Pomysl polega na tym, zeby do ActionRPG dodac elementy RTS. Zasady trzeba bedzie wymyslic tak, zeby z jednej strony RTS nie zdominował gry, ale z drugiej strony pominiecie elementow RTSa powaznie utrudnialo gre. Mniej wiecej chodzilo mi o cos w stylu Diablo z widokiem TPP (Neverwinter Nights) z tym, ze miasto (w D1 Tristram) bylo tworzone i zarzadzane przez playera, tzn. podczas gry musialby dbac o zapewnienie miastu odpowiednich zasobow (food, rzemieslnicy, ochrona itp). Samo tworzenie budynkow mozemy nawet zostawic NPCom, ominie nas koniecznosc tworzenia interfejsu
Marty
Posted: Mon 22:53, 29 Oct 2007
Post subject:
Moim zdaniem, bardziej RPG, mniej ( a nawet w ogóle RTS, bynajmniej w klasycznej formie). Trudności z stworzeniem dobrej ekonomii są nam niepotrzebne po prostu. Za to więcej ogólnie pojętego 'action'. Z resztą skoro ma to być PRO, to nie można zaniechać FPP i TPP. Problemy z szczegółowymi modelami można częściowo ominąć. Na tym to polega. Generalnie rzecz ujmując, hybryda jest wręcz wskazana ale RPG + TPP lub RPG + TPP. Oczywiście można by dodać jakieś inne elementy, ale kwestie ekonomii będą dość zawiłe i mało fascynujące, bardziej elementy przygodowe będą na miejscu.
carnogheel
Posted: Sun 15:29, 28 Oct 2007
Post subject: Hybryda RPG+RTS
pros:
- randomowa mapa
- duze mozliwosci podrasowania gry przes ustalenie zasad
- praktycznie nieograniczony czas rozgrywki w trybie multiplayer
- jesli zostanie za duzo czasu mozna go poswiecic na dodawanie nowych potworow, questow, npc. Przy braku czasu mozna te rzeczy usuwac z planow
- dobrze nadaje sie do iteracji - po postawieniu podstawowego szkieletu (generator map, zasady RTS) mozna dodawac dowy stuff a gra bedzie w kazdej chwili gotowa do wypuszczenia wersji produkcyjnej
cons:
- czas poswiecamy na zlozenie dwoch gier
- monotonny environment
issues:
- problem z wymyslenie fabuly ktora pozwoli na ograniczenie czasu poswieconego na tworzenie siatek i animacji bohaterow i NPC
comment:
Z punktu widzenia czasu poswieconego na tworzenie grafiki/animacji/map gry RPG mozna podzielic na dwie kategorie: proste, w ktorych mapy generuja sie randomowo (Diablo) i totalnie-rzeznickie. Te drugie musimy z wiadomych powodow odrzucic. W pierwszej kategorii ciezko wymyslic cos innowacyjnego - jest labitynt, potwory i hektolitry posoki splywajace z miecza bohaterki.
Z drugiej strony oparte na podobnej zasadzie tworzenia terenu gry RTS takie jak Dungeon Keeper pozwalaja na bardzo swobodna manipulacje rozgrywka przez ustlanie odpowiednich zasad i w przeciwienstwie do gier RPG mozna w nie grac "do znudzenia" a w trybie multiplayer nawet jeszcze dłuĽej
Moja propozycja:
Mozemy polaczyc te dwa gatunki - zrobic gre ktorej akcja bedzie toczyla sie w randomowym podziemiu, ewentualnie na bardzo ograniczonej powierzchni (w znaczeniu "na powietrzu") jak w Diablo 1. Do RPG dodamy elementy RTS - powiedzmy ze bohater posiada swoje miasto w ktorym cos produkuje korzystajac z zasobow i NPC znalezionych podczas typowej naparzanki ActionRPG. Niestety robimy wtedy wlasciwie dwie gry korzystajace ze wspolnego engine, ale efekt przy odpowiedniej oprawie moze byc calkiem cool
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001-2003 phpBB Group
Theme created by
Vjacheslav Trushkin
Regulamin