carnogheel |
Administrator |
|
|
Joined: 22 Oct 2007 |
Posts: 38 |
Read: 0 topics
Warns: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
pros:
- W miarę proste tworzenie modeli, spore reusability
- Tworzenie map moźna uprościć do w miarę łatwego randomowania terenu (noise i pochodne techniki).
cons:
- Małe moźliwości na przedstawienie czegoś ładnego w okresie testowym (o ile dobrze pamiętam ok. 2 godzin)
issues:
- problemy z wyszukiwaniem ścieźki
- problem z koniecznością zachowania małej ilości wierzchołków w siatkach , moźna to obejść robiąc RTSa w stylu lat 90tych
- duźa ilość jednostek i świateł - praktycznie nie mamy moźliwości zaimplementowania cieni na jakimś poziomie
comment:
Ten pomysł podoba mi się tylko z dwóch powodów: niewielkie problemy z tworzeniem jednostek (jeśli z czasem będzie problem to moźna część usunąć bez większych komplikacji) i łatwe tworzenie map - minimum randomowo stworzona heightmapa i programowe kolorowanie jak w TotalAnnihilation. Niestety wymyślenie dobrych zasad do strategii to rzeźnia - trzeba naprawde długo testować masę opcji zanim stworzy się kilka róźnych, ale dobrze zbalansowanych ras. Powtarzanie tych samych jednostek jak np. w W2 to lamerstwo |
|