www.luntacunt.fora.pl

Luntacunt project

www.luntacunt.fora.pl Forum Index -> Genre -> Hybryda RPG+RTS
Post new topic  Reply to topic View previous topic :: View next topic 
Hybryda RPG+RTS
PostPosted: Sun 15:29, 28 Oct 2007
carnogheel
Administrator

 
Joined: 22 Oct 2007
Posts: 38
Read: 0 topics

Warns: 0/5





pros:
- randomowa mapa
- duze mozliwosci podrasowania gry przes ustalenie zasad
- praktycznie nieograniczony czas rozgrywki w trybie multiplayer
- jesli zostanie za duzo czasu mozna go poswiecic na dodawanie nowych potworow, questow, npc. Przy braku czasu mozna te rzeczy usuwac z planow
- dobrze nadaje sie do iteracji - po postawieniu podstawowego szkieletu (generator map, zasady RTS) mozna dodawac dowy stuff a gra bedzie w kazdej chwili gotowa do wypuszczenia wersji produkcyjnej

cons:
- czas poswiecamy na zlozenie dwoch gier
- monotonny environment

issues:
- problem z wymyslenie fabuly ktora pozwoli na ograniczenie czasu poswieconego na tworzenie siatek i animacji bohaterow i NPC

comment:
Z punktu widzenia czasu poswieconego na tworzenie grafiki/animacji/map gry RPG mozna podzielic na dwie kategorie: proste, w ktorych mapy generuja sie randomowo (Diablo) i totalnie-rzeznickie. Te drugie musimy z wiadomych powodow odrzucic. W pierwszej kategorii ciezko wymyslic cos innowacyjnego - jest labitynt, potwory i hektolitry posoki splywajace z miecza bohaterki.
Z drugiej strony oparte na podobnej zasadzie tworzenia terenu gry RTS takie jak Dungeon Keeper pozwalaja na bardzo swobodna manipulacje rozgrywka przez ustlanie odpowiednich zasad i w przeciwienstwie do gier RPG mozna w nie grac "do znudzenia" a w trybie multiplayer nawet jeszcze dłuĽej Smile
Moja propozycja:
Mozemy polaczyc te dwa gatunki - zrobic gre ktorej akcja bedzie toczyla sie w randomowym podziemiu, ewentualnie na bardzo ograniczonej powierzchni (w znaczeniu "na powietrzu") jak w Diablo 1. Do RPG dodamy elementy RTS - powiedzmy ze bohater posiada swoje miasto w ktorym cos produkuje korzystajac z zasobow i NPC znalezionych podczas typowej naparzanki ActionRPG. Niestety robimy wtedy wlasciwie dwie gry korzystajace ze wspolnego engine, ale efekt przy odpowiedniej oprawie moze byc calkiem cool


The post has been approved 0 times
View user's profile
PostPosted: Mon 22:53, 29 Oct 2007
Marty
Administrator

 
Joined: 25 Oct 2007
Posts: 1
Read: 0 topics

Warns: 0/5





Moim zdaniem, bardziej RPG, mniej ( a nawet w ogóle RTS, bynajmniej w klasycznej formie). Trudności z stworzeniem dobrej ekonomii są nam niepotrzebne po prostu. Za to więcej ogólnie pojętego 'action'. Z resztą skoro ma to być PRO, to nie można zaniechać FPP i TPP. Problemy z szczegółowymi modelami można częściowo ominąć. Na tym to polega. Generalnie rzecz ujmując, hybryda jest wręcz wskazana ale RPG + TPP lub RPG + TPP. Oczywiście można by dodać jakieś inne elementy, ale kwestie ekonomii będą dość zawiłe i mało fascynujące, bardziej elementy przygodowe będą na miejscu.


The post has been approved 0 times
View user's profile
PostPosted: Thu 3:19, 01 Nov 2007
carnogheel
Administrator

 
Joined: 22 Oct 2007
Posts: 38
Read: 0 topics

Warns: 0/5





Pomysl polega na tym, zeby do ActionRPG dodac elementy RTS. Zasady trzeba bedzie wymyslic tak, zeby z jednej strony RTS nie zdominował gry, ale z drugiej strony pominiecie elementow RTSa powaznie utrudnialo gre. Mniej wiecej chodzilo mi o cos w stylu Diablo z widokiem TPP (Neverwinter Nights) z tym, ze miasto (w D1 Tristram) bylo tworzone i zarzadzane przez playera, tzn. podczas gry musialby dbac o zapewnienie miastu odpowiednich zasobow (food, rzemieslnicy, ochrona itp). Samo tworzenie budynkow mozemy nawet zostawic NPCom, ominie nas koniecznosc tworzenia interfejsu


The post has been approved 0 times
View user's profile
Hybryda RPG+RTS
www.luntacunt.fora.pl Forum Index -> Genre
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
All times are GMT + 2 Hours  
Page 1 of 1  

  
  
 Post new topic  Reply to topic  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin